Najczęściej zadawane pytania

Kiedy przysługuje mi rekompensata?

Fly Refund -
 logo

Kombatantów 24/3
81-519 Gdynia
+48 57 952 11 00
info@flyrefund.pl

Jeżeli lot, który odbyłeś był opóźniony, odwołany lub odmówiono Ci wejścia na pokład, a początek lub koniec Twojej podróży był w dowolnym kraju Unii Europejskiej to prawdopodobnie przysługuje Ci rekompensata do 600EUR. Sprawdź, jak uzyskać odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot przy pomocy formularza.

Jaki jest koszt skorzystania z usług Fly Refund?

Nasza motywacją jest działanie w myśl zasady że, zarabiamy tylko wtedy, kiedy Ty zarabiasz.

Jeśli wyczerpiemy wszelkie możliwości prawne podczas próby uzyskania dla Ciebie rekompensaty za opóźniony lub odwołany lot i mimo tego nie uda nam się uzyskać dla Ciebie odszkodowania, to Ty nie ponosisz żadnych kosztów.

Jeżeli Fly Refund uzyska dla Ciebie rekompensatę naszym wynagrodzeniem będzie 20% zdobytej kwoty odszkodowania.

Jaką kwotę rekompensaty uzyskam za odwołany lub opóźniony lot?

W sytuacji wypłaty rekompensaty na Twój rachunek bankowy otrzymasz od nas przelew w walucie euro na wskazane konto wedle poniższych wyliczeń:

Należna rekompensata 125EUR 250EUR 400EUR 600EUR
Prowizja Fly Refund 25EUR 50EUR 80EUR 120EUR
Kwota wypłacona dla Ciebie 100EUR 200EUR 320EUR 480EUR

Dodatkowo możesz starać się o zwrot kosztów poniesionych podczas trwania opóźnienia za wyżywienie, zakwaterowanie czy dojazdy, jeśli nie zostało to zapewnione przez linie lotnicze. Nie ma niestety możliwości starania się dodatkowo o utracone zarobki/absencję pracowniczą, chyba że posiadasz dodatkowe ubezpieczenie podróżne obejmujące takie szkody.
 
Pamiętaj, możesz starać się o odszkodowanie dla każdego pasażera, w tym dzieci, pod warunkiem, ze dziecko miało wykupione swoje miejsce.

Jakie opłaty poniosę jeżeli Fly Refund wystąpi z moim roszczeniem na drogę sądową?

Jeżeli roszczenie będzie wymagało wystąpienia na drogę sądową dodatkowe koszty zostaną pobrane z kwoty uzyskanej rekompensaty, jak poniżej:

Jeżeli odległość lotu wynosiła do 1500km, Klient ma prawo do rekompensaty w wysokości 250EUR, a rekompensata wypłacona dla klienta zamiast 200EUR wynosi 160EUR (cena nabycia wierzytelności przy drodze sądowej).

Jeżeli odległość lotu wynosiła więcej niż 1500km ale nie przekroczyła 3500km, Klient ma prawo do odszkodowania w wysokości 400EUR, a rekompensata wypłacona dla Klienta zamiast 320EUR wynosi 260EUR (cena nabycia wierzytelności przy drodze sądowej).

Jeżeli odległość lotu odbytego przez  Klienta wynosiła więcej niż, Klientowi przysługuje prawo do odszkodowania w wysokości 600EUR, a rekompensata wypłacona dla Klienta zamiast 480EUR wynosi 390EUR (cena nabycia wierzytelności przy drodze sądowej).

Jeżeli Fly Refund na drodze sądowej nie uzyska rekompensaty, to Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów - bierzemy to na siebie.

Ile wynoszą całkowite opłaty dla Fly Refund?

Jeżeli uzyskamy dla Ciebie rekompensatę nasze wynagrodzenie to 20% kwoty uzyskanej dla Ciebie rekompensaty.

W sytuacji uzyskania rekompensaty na drodze sądowej nasze wynagrodzenie to również 20% kwoty uzyskanej dla Ciebie rekompensaty + koszty sądowe

Koszty sądowe:

- Dla lotów do 1500km dodatkowo 40 Euro odliczone tylko od uzyskanej kwoty rekompensaty

- Dla lotów od 1500km do 3500km dodatkowo 60 Euro odliczone tylko od uzyskanej kwoty rekompensaty.

- Dla lotów powyżej 3500km dodatkowo 90 Euro odliczone tylko od uzyskanej kwoty rekompensaty

Jeżeli Fly Refund na drodze sądowej nie uzyska rekompensaty, to Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów – bierzemy to na siebie.

Czy Fly Refund pomoże mi w ubieganiu się o rekompensatę za opóźniony/zaginiony bagaż?

Tak, jeżeli miałeś przykrą przygodę z opóźnionym lub zaginionym bagażem, skontaktuj się z nami a na pewno pomożemy.

W czym może mi pomóc Fly Refund?

Zespół Fly Refund po wypełnieniu przez Ciebie formularza zgłoszeniowego dotyczącego Twojego opóźnionego/odwołanego lotu zajmie się całkowicie Twoją sprawą a Twoim jedynym zmartwieniem pozostanie tylko to na co przeznaczysz uzyskaną dla Ciebie rekompensatę.

Dlaczego Fly Refund?

Nasz zespół posiada doświadczenie zdobyte podczas pracy dla linii lotniczych dzięki czemu dobrze wiemy jak zająć się Twoim roszczeniem.

Czym zajmuje się w Fly Refund?

Firma Fly Refund pomaga pasażerom linii lotniczych uzyskiwać rekompensaty za zakłócone loty. Korzystając z naszych usług możesz być pewny że wykorzystamy wszelkie możliwości prawne aby uzyskać dla Ciebie należną rekompensatę.

Jakie dokumenty są wymagane przez Fly Refund aby mogli zająć się moja sprawą?

Aby szybko i sprawnie zając się Twoim roszczeniem potrzebujemy od Ciebie.

- Podpisany dokument cesji

- Kopie potwierdzenia rezerwacji lotu - najczęściej jest to wiadomość e-mail od linii lotniczej/biura podróży którą otrzymujemy podczas rezerwacji lotu/wycieczki

- Potwierdzenie opóźnienia/anulacji lotu od linii lotniczej - jeżeli posiadasz taki dokument.

Jeżeli będziemy potrzebować inne dokumenty to skontaktujemy się z Toba w tej sprawie po wypełnieniu przez Ciebie formularza.

Czym jest Dokument Cesji?

Dokument cesji (ang. Assignment Form) upoważnia nas do tego aby móc reprezentować Cię w działaniach sądowych i pozasądowych mających na celu uzyskanie w Twoim imieniu rekompensaty od linii lotniczej.

Czy mogę udzielić pełnomocnictwa Fly Refund poprzez Dokument Cesji w imieniu osób trzecich?

Możesz udzielić pełnomocnictwa dla swoich niepełnoletnich dzieci jednak osoby pełnoletnie muszą samodzielnie podpisać Dokument Cesji podczas składania formularza na stronie.

Ile mam czasu od odbycia opóźnionego/odwołanego lotu aby rozpocząć ubieganie się o rekompensatę za opóźniony lub odwołany lot?

W większości przypadków możemy uzyskać dla Ciebie odszkodowanie dla wszystkich opóźnionych i odwołanych lotów z okresu ostatnich 3 lat. Okres przedawnienia roszeń każdy kraj Unii Europejskiej ustala indywidualnie. Istotny jest kraj rejestracji linii lotniczej w której reklamacja jest składana jak i kraj wylotu oraz przylotu. W przypadku linii lotniczych zarejestrowanych w Polsce okres ten wynosi przykładowo 1 rok, jednak w przypadku Malty jest to bezterminowe, co pokazuje jak zróżnicowane jest ustawodawstwo w UE. W celu dokładnej weryfikacji Twojego lotu prześlij nam informację na temat swoich zakłóconych lotów z ostatnich  lat, a my zweryfikujemy bezpłatnie Twoje loty.

Jakie kroki w moim imieniu podejmie Fly Refund po udzieleniu przeze mnie pełnomocnictwa w formie Dokumentu Cesji?

Twój wniosek otrzyma indywidualny numer a w trakcie procesu uzyskiwania dla Ciebie rekompensaty masz wgląd w aktualny status Twojego zgłoszenia. O każdej zmianie statusu informujemy Cię drogą mailową.

- Zgłoszenie reklamacji oczekujące na akceptacje Fly Refund

W tym czasie nasi konsultanci rejestrują Twoje zgłoszenie

- Reklamacja rozpatrywana przez Fly Refund

Na tym etapie nasz Zespół ds. Obsługi Roszczeń analizuje Twoje roszczenie i przygotowuje dokumentację dla linii lotniczej.

- Reklamacja rozpatrywana przez linię lotniczą

Roszczenie w Twoim imieniu zostało już wysłane do linii lotniczej i aktualnie czekamy na ich odpowiedź, niestety z powodu częstej opieszałości linii lotniczych czasami może to potrwać nawet 3 miesiące.

- Reklamacja rozpatrywana przez Urząd lotnictwa Cywilnego

Jeżeli przewoźnik odrzucił bezpodstawnie przygotowane przez nas roszczenie to zwracamy się wtedy o pomoc do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

- Reklamacja rozpatrywana przez Sąd

W sytuacji kiedy wyczerpiemy wszelkie pozasądowe możliwości uzyskania rekompensaty od linii lotniczej, z naszą pomocą sprawą zajmie się właściwy Sąd który rozpatrzy Twoje roszczenie.

- Reklamacja rozpatrzona pozytywnie/negatywnie

Na tym etapie poinformujemy Cię czy uzyskaliśmy dla Ciebie rekompensatę

- Rekompensata wypłacona

Tym optymistycznym statusem poinformujemy Cię o wypłacie należnej Ci rekompensaty w EUR na podany przez Ciebie rachunek bankowy.

Próbowałem uzyskać rekompensatę na własną rękę, jednak mój wniosek został odrzucony lub linia lotnicza odmówiła wypłaty odszkodowania. Czy mogę mimo tego skorzystać z usług Fly Refund?

Tak, jak najbardziej możesz skorzystać z naszych usług, pamiętaj tylko aby podczas wypełniania formularza na naszej stronie przekazać nam całą dokumentację Twojej korespondencji z liniami lotniczymi odnośnie Twojego opóźnionego lub odwołanego lotu. My zajmiemy się resztą i zapewniamy Cię że wyczerpiemy wszelkie możliwości prawne aby uzyskać dla Ciebie należną rekompensatę.

Byłem pasażerem Lotu Czarterowego, czy mogę ubiegać się o rekompensatę za opóźniony lub odwołany lot?

Tak, przysługują Ci takie same prawa jak dla pasażerów rejsowych lotów.

Mój lot był z przesiadką, czy w takiej sytuacji mogę ubiegać się o rekompensatę za opóźniony lub odwołany lot?

Jak najbardziej tak, jedynym warunkiem jest tylko to aby wszystkie loty podczas podróży podlegały pod jeden numer rezerwacji. Pamiętaj że czas Twojego opóźnienia liczy się od planowanej godziny przylotu do lotniska docelowego, nie ważne ile było przesiadek po drodze.

W jaki sposób mogę uzyskać informację czy przysługuje mi rekompensata za mój opóźniony lub odwołany lot?

Możesz na własną rękę zapoznać się z rozporządzeniami Komisji Europejskiej lub skontaktować się z nami i opisać szczegółowo swoją sytuację.

Jak długo trwa proces uzyskiwania rekompensaty od linii lotniczej?

W większości spraw udaje się uzyskać rekompensatę do 3 miesięcy od daty zgłoszenia roszczenia do linii lotniczej, czas ten ulega tylko wydłużeniu jeżeli sprawa kierowana jest do sądu, wtedy zależy to od sprawności działania sądów.

W jakiej walucie otrzymam rekompensatę?

Rekompensaty wypłacamy tylko w walucie EUR na dowolny rachunek bankowy w Unii Europejskiej poprzez przelew SEPA/SWIFT

 

Jeśli masz dodatkowe pytania w kwestii, jak uzyskać odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot, napisz do nas.